وبلاگ زبان آموزان

یادگیری آسان زبان انگلیسی

وبلاگ زبان آموزان

یادگیری آسان زبان انگلیسی

چطور بدون کلاس و معلم، زبان انگلیسی را یاد بگیریم؟

مهم ترین سوالی که در سنین بزرگسالی شنیده می شود اینه که “چطور بدون کلاس و معلم، زبان انگلیسی را یاد بگیریم؟” در این مقاله می خواهیم تمامی نکات مربوط به این بحث را به شما بگوییم.

مترجمان:

ابراهیم خلیل مهرنو موسس سرزمین زبان

سرکار خانم جلالی کارشناس زبان وادبیات انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی

چطور بدون کلاس و معلم، زبان انگلیسی را یاد بگیریم؟

اگرشما در حال خواندن این مقاله هستید من تصور می کنم که شما می خواهید با اعتماد به نفس وبا یک مهارت خوبی به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنید.

چطور بدون کلاس و معلم، زبان انگلیسی را یاد بگیریم؟

زمانی که ما به طور موثری ارتباط برقرار می کنیم قادر خواهیم بود ایده ها و نظراتمان را بیان کنیم،تجربیاتمان را به اشتراک بگذاریم وبا دیگران روابط ایجاد می کنیم.زمانی که ما به سختی می توانیم خودمان را بیان کنیم احساس ناامنی و بی ارزشی می کنیم.به عنوان یک انسان،ما می خواهیم در بحث های گروهی شرکت کنیم و بر جامعه اطرافمان تاثیرگذار باشیم.

در جهان مدرن،ما ارتباطات گسترده تری داریم و انگلیسی به عنوان زبان بین المللی این امکان را به وجود می آورد که این ارتباطات را برقرار کنیم.

با بهتر صحبت کردن به زبان نگلیسی،مردم سراسر جهان می توانند صدایمان را بشنوند.اما برای بهترصحبت کردن به زبان انگلیسی،شما به یک معلم نیاز دارید ؟شما نیاز به کلاس های زبان انگلیسی دارید؟

معلمان انگلیسی و کلاس های انگلیسی قطعا به شما کمک خواهند کرد. اما مطالعه به زبان انگلیسی برای چند ساعت در هفته کافی نیست و انگلیسی شما را خیلی بهتر نخواهد کرد.

چگونه زبان انگلیسی را سریع یاد بگیریم؟

چیزی که شما نیاز دارید این است  که به یک زبان آموز خودگردان تبدیل شوید.یعنی کسانی که مسئولیت یادگیری خود را بر عهده می گیرند و برنامه یادگیری شان را خودشان تنظیم می کنند تا در زبان انگلیسی پیشرفت کنند.

این کاملا درست است که صحبت کردن و مکالمه زبان یک فعالیت اجتماعی است و بهتر است با دیگران انجام شود.شما می توانید همین مورد را درمورد فعالیت های زیاد دیگری هم بگویید. لئومسی یک بازیکن فوق العاده فوتبال می شود چرا که اوسال های زیادی است که هر روز ساعاتی را با خودش فوتبال تمرین می کند.

شما می توانید همین کار را با مکالمه زبان انگلیسی تان انجام دهید. در اینجا سی و دو روش را مطرح کرده ایم که به شما کمک می کند بدون کلاس رفتن زبان انگلیسی را خیلی خوب صحبت کنید.

1- صدای خودتان را زمانی که به انگلیسی صحبت می کنید ضبط کنید.

گوش دادن به صدای خودتان درابتدا می تواند عجیب باشد.اما شما باید این کاررا انجام دهید. یک فایل صوتی کوتاه گوش دهید و سپس آنچه را که آن ها می گویند تکرار کنید و صدای خودتان را ضبط کنید. تفاوت ها را مقایسه کنید و دوباره امتحان کنید.انسان ها مقلدان طبیعی ای هستند.شما با این کار متوجه خواهید شد که روز به روز بهتر و بهتر خواهید شد.

Soundcloud یک ابزار عالی برای ضبط صدایتان است.سعی کنید شما یا معلمتان از اشتباهاتتان یادداشت برداری کنید.

2- با صدای بلند به ویژه گفتگوها را بخوانید.

خواندن با صدای بلند مشابه صحبت کردن طبیعی نیست. اما این روش مفیدی است برای اینکه بتوانید عضلات صوتی یتان را تقویت کنید. پنج الی ده دقیقه در روز تمرین کنید.شما در نهایت متوجه خواهید شد ادای کدام صداها برای شما سخت می باشد.متن نوشتاری گفتگوها را پیدا کنید وسعی کنید مانند یک بازیگر آن ها را با دوستتان تمرین کنید. شما همچنین با این کار می توانید عبارات رایجی را که انگلیسی زبان ها به هنگام صحبت کردن استفاده می کنند راحت تر یاد بگیرید.

3- زمانی که در حال رانندگی یا حمام کردن هستید آهنگ های انگلیسی را همراه با گوش کردن به آن ها بخوانید.

لیریک آهنگ های پاپ اغلب محاوره ای هستند. بنابرین شما می توانید با گوش دادن به آن ها اصطلاحات رایج زیادی را یاد بگیرید. انسان ها قادر خواهند بود که کلماتی را که همراه با موزیک استفاده کرده اند به راحتی به یاد بیاورند.

4- کلیپ ویدئوهای کوتاه تماشا کنید وسپس مکث کنید و آنچه را که می شنوید تکرار کنید.

یوتیوب یک منبع شگفت انگیز برای زبان آموزان است. شما به احتمال زیاد کلیپ های مورد علاقه تان را دارید.توصیه من این است که این کلیپ های کوتاه را تماشا کنید و واقعا آن ها را مطالعه کنید.ویدئوهای طولانی ترحوصله شما را سر می برد وشما را از ادامه راه منصرف می کند.کلید بهتر شدن انگلیسی تان تماشای ویدئوهای کوتاه است.با دقت به آن ها گوش دهید و از دکمه مکث استفاده کنید تا بر روی کلمات  و صداها تمرکز کنید. در بسیاری از ویدئوهای یوتیوب، ویدئو در پایین تصاویر شرح داده شده است.

5- صداهای واکه vowel و هم خوانconsonant  را در انگلیسی یاد بگیرید.

نمودار واجی لیستی از صداهای واکه vowel و هم خوانconsonant  انگلیسی است. یادگیری تولید این صداها و استفاده از آن ها به منظور این که کلمات را به درستی تلفظ کنید به شما کمک خواهد کرد به وضوح به انگلیسی صحبت کنید.

6-  را یاد بگیرید و شناسایی کنید. شما ممکن است بپرسیدschwa  چیست؟

رایج ترین صدا در زبان انگلیسی است. ما آن ها را همیشه در کلماتی مانند teacher  وaround  استفاده می کنیم.

7- فرم ضعیف و قوی کلمات رایج را یاد بگیرید.

زمانی که شما درمورد صدای schwa می دانید شما به گویشوران بومی به روش متفاوتی گوش خواهید داد. انگلیسی یک زبان stress-timed است. به این معنی که ما ترکیبی از فرم ضعیف وقوی تعدادی ازکلمات را استفاده می کنیم.کدام کلمات در جمله زیر با تاکید یا استرس بیشتری بیان می شود

I want to go for a drink tonight

چگونه گویشوران نیتیو در این جمله for a  را تلفظ می کنند؟ ما از صدای schwa استفاده می کنیم. بنابرین صدایش این چنین خواهد شد.

I wonna go ferra drink tenigh.

با یادگیری چگونگی وزمان استفاده از فرم های ضعیف ،مهارت گفتاری شما یک شبه بهبود خواهد یافت. زمانی که شما به سرعت گوش می دهید یاد خواهید گرفت برروی کلمات تاکیدی تمرکز کنید.گوینده انگلیسی وشما نهایتا خواهید توانست ما را متوجه شوید.

8- استرس کلمه را یاد بگیرید.

وقتی کلمات بیش تر از یک سیلاب دارند استرس کلمه برروی یک سیلاب می باشد. برای مثال کلمه intelligence  چهار سیلاب دارد اما استرس کلمه برروی کدام سیلاب می باشد؟ به یاد داشته باشید که علامت عمودی کوچک در بالای کلمه استرس کلمه یا همان سیلاب تاکیدی را به ما نشان می دهد

9- استرس جمله را یاد بگیرید.

استرس جمله اشاره به کلمه یا کلماتی در عبارت یک جمله دارد که تاکید می شود. وقتی کلمه ای را تاکید می کنیم ما به شنونده کمک می کنیم که متوجه شود چه چیزی مهم است. اگر کلمه اشتباه را تاکید کنیم یا به کلمه کلیدی تاکید نکنیم شنونده ی ما ممکن است گیج شود یا متوجه نشود که چه چیزی در جمله مهم است. چندسال پیش دریک باشگاه ورزشی ثبت نام کردم. ازمن خواسته شد تا درکلاس های مقدماتی درساعت 5 تا 6 شرکت کنم. منشی مجارستانی به کلمه شش تاکید کرد بنابرین من ساعت 5:55 دقیقه رسیدم. اوبه من نگاه کرد و به من گفت که شما دیرکردید وکلاس نزدیک تمام شدن است. او می بایست پنج و شش هردو را تاکید می کرد. دراین صورت این گونه برداشت می شود که کلاس یک ساعت به طول می انجامد ودرساعت پنج شروع می شود.

چگونه زبان انگلیسی را در خانه و بدون کلاس بیاموزیم؟

چگونه زبان انگلیسی را در خانه و بدون کلاس بیاموزیم؟

10- عبارت های ثابت و نیمه ثابت را شناسایی کنید وآن ها را تمرین کنید.

عبارت های ثابت معمولا بین سه تا هفت کلمه هستند وشامل آیتم های مانند

To be honest صادقانه بگویم

In a momentدریک لحظه

 On the other hand ازسوی دیگر

یک مکالمه از ساختارهای دستوری، واژگان وعبارت های ثابت ونیمه ثابت ساخته شده است.

In fact, to tell the truth، on the whole, most of the time, my friend and I

با یکدیگر با یک سری از عبارت های ثابت و نیمه ثابت ارتباط برقرار کنید. عملکرد ارتباطی این عبارت ها را یاد بگیرید و چگونگی تلفظ کردن آن ها را تمرین کنید فرم های ضعیف را به یاد داشته باشید، دقت کنید کدام کلمات تاکید یا استرس می شوند. وآن ها را در مکالمه روزمره خودتان استفاده کنید.

11- افعال دوقسمتی را جایگزین افعال با قاعده کنید.

بسیاری از زبان آموزان متوجه نمی شوند که چرا گویشوران بومی از تعداد زیادی افعال دوقسمتی استفاده می کنند در حالی که افعال طبیعی معمولا با ریشه لاتین که معنای مشابهی دارند وجود دارد.انگلیسی در اصل یک زبان ژرمنی بود که تعداد زیادی از واژگان لاتین بعد از پیروزی نورمن در قرن یازده وارد این زبان شد.صرف نظر ازعوامل تاریخی،گویشوران بومی انگلیسی از تعداد زیادی افعال دوقسمتی استفاده می کنند.اگرشما می خواهید انگلیسی را متوجه شوید سعی کنید آن ها را در مکالمه خودتان وارد کنید.

اگر شما اشتباه کنید به احتمال زیاد ما را می خندانید اما ما متوجه منظور شما خواهیم شد چرا که با استفاده از موقعیت موردنظرآنچه را که می خواهید بگویید حدس می زنیم.افعال دوقسمتی مکانی هستند ودراصل به یک حرکت یا جنبش اشاره دارند بنابرین زمانی که شما یک فعل دوقسمتی جدیدی رایاد می گیرید یک حرکت فیزیکی انجام دهید این کار دربه خاطر آوردن کلمه موردنظر به شما کمک خواهد کرد.

12- پاسخ های کوتاه اتوماتیک وار را یاد بگیرید.بسیاری از پاسخ های ما اتوماتیک وار هستند.

Ok, right, no problem, fine thanks, just a moment, you’re welcome, fine by me, let’s do it, Yup, no way, Do I have to?, you’re joking. right?

این پاسخ های کوتاه اتوماتیک واررا جمع آوری کنید و شروع به استفاده از آن ها کنید.

13- داستان گفتن را تمرین کنید واز زمان های روایتی استفاده کنید.

انسان ها برای داستان گفتن طراحی شده اند.ما ازگذشته ساده،حال استمراری وماضی نقلی برای داستان گفتن استفاده می کنیم.اما زمانی که شنونده خیلی علاقه مند شود آن ها احساس می کنند که در حال تجربه کردن داستان هستند.بنابرین ما اغلب از زمان حال استفاده می کنیم تا داستانمان را نمایشی تر کنیم.

14- زمان مکث کردن برای تاثیرگذاری را یاد بگیرید.

سریع صحبت کردن درزبان انگلیسی از شما یک گوینده موثرانگلیسی زبان نمی سازد.دانستن این که چه زمانی مکث کنید به شنونده این فرصت را می دهد تا درباره آنچه که شما گفته اید،پاسخ مناسب،وپیش بینی آنچه را که قصد گفتنش را دارد فکر کند.تصور کنید که شما یک بازیگر برروی صحنه هستید مکث کردن مردم را علاقه مند نگه می دارد.این استراتژی فوق العاده ای است اگر شما نیاز به صحبت برای جمع دارید.

جهت دریافت پاسخ های خود در رابطه با یادگیری زبان انگلیسی از سطح مبتدی تا آیلتس به صفحه سوالات متداول زبان انگلیسی مراجعه کنید:

سوالات متداول زبان انگلیسی

15- Chunking را یاد بگیرید.

Chunking به معنی این است که کلمات به هم بپیوندید و واحدهای معناداری بسازید.شما لازم نیست هر کلمه را در یک عبارت استفاده می کنید تجزیه و تحلیل کنید.به این عبارت توجه کنیدnice to meet you این یک عبارت کوتاه استچهار کلمه که می تواند به عنوان یک آیتم در نظر گرفته شود.

این یک نمونه از انداختگی لغات استleaving words out چرا که دو کلمه it و is در آغازعبارت حذف شده اند.به هر حال ما نیاز نداریم که آن ها را شامل کنیم.

16- مشکلات خاص تلفظ در زبان اول خود را یاد بگیرید.

زبان آموزان ژاپنی دریافته اند که شناسایی و تولید صدای  R وL برایشان مشکل است.اسپانیایی ها تمایزی بین B وV قائل نمی شوند.آلمانی ها اغلب به جای W بگویند V می گویند.بنابرین مشکلات تلفظ مردم را در اولین زبان شان را پیدا کنید مشکلاتی که آن ها به هنگام صحبت کردن به زبان انگلیسی آن ها را تکرار می کنند.در نهایت شما خواهید پیدا کرد چیزی را که نیاز به تمرکز دارد.

17- لهجه ای که دوست دارید را انتخاب کنید وآن را تقلید کنید.

ما اغلب یک ارتباط عاطفی با ملیت های خاص داریم.به کدام فرهنگ علاقه ی بیشتری دارید فرهنگ بریتانیایی یا فرهنگ آمریکایی؟کدام را حمایت می کنید منچستریونایتد یا آرسنال؟ در قدم اول تصمیم بگیرید چه نوع انگلیسی ای را می خواهید یاد بگیرید؟

18- بازیگری را که دوست دارید پیدا کنید و چیزی که باعث شده او را به سخنور قدرتمندی تبدیل کند شناسایی کنید.

آیا شما می خواهید صدایتان مانند باراک اوباما،بندیکت کامبریجشرلوک هومز،بیانسه یا استیو جابز باشد؟

19- ازیک آینه یا یک ورق کاغذ برای شناسایی صداهای حلقی و صداهای غیرحلقی استفاده کنید.

صداهای حلقی صداهایی هستند که با یک انفجار کوچک تولید می شوند مانند کلمه “P” در کلمه ی pen”” وصداهای غیرحلقی صداهایی هستند که هنگام ادای آن ها مقدار کمی هوا از دهان خارج می شود یا ممکن است هوایی از دهان خارج نشود مانند صدای B”” درکلمه Ben””.

20- چرخش زبان را تمرین کنید.

چرخش زبان یعنی از عبارت هایی استفاده کنید که طوری طراحی شده اند که تلفظ صداهای خاص را بهبود ببخشند.سعی کنید عبارت زیر را به سرعت بگویید.

What a terrible tongue twister. What a terrible tongue twister. What a terrible tongue twister

21- هجی کردن یا اسپل کردن نام ها،شماره ها وتاریخ ها را بلند تمرین کنید.

این کار ممکن است برای برخی از شما بسیار ابتدایی باشد اما اگر تمرین نکنید شما فراموش می کنید که چطورآن ها را بگویید.

22- زیرو بمی صداintonation الگوهای رایج را یاد بگیرید.

زیروبمی صداintonationزمانی است که درجه صدا بالا و پایین می رود در زبان انگلیسی پیچیده است.اما ازاهمیت زیادی برخوردار است واحساس و هیجان گوینده را منتقل می کند.

23- مکان articulation را یاد بگیرید.

articulation  ها بخش هایی از زبان هستند که صوت را به گفتار تبدیل می کنند.آن ها می توانند مکان های ثابتی دندان ها،پشت دندان ها،سقف دهانوبخش های متحرکی  زبان،لب ها،نرم کامه وفک  را شامل شوند.

24- بعد از شناسایی مکان تولید گفتار،حرکات گویشوران بومی هنگام صحبت کردن را تمرین کنید.

30 درصد تخفیف ویژه برای آموزش زبان انگلیسی

آموزش زبان انگلیسی از پایه تا آیلتس

25- دانستن این که چرا زبان انگلیسی ،زبانی است که استرس های منظمی دارد حائز اهمیت است.

ریتم زبان بر سیلاب های تاکیدی پای ریزی شده است.بنابرین ما سیلاب غیرتاکیدی را کوتاه می کنیم تا ریتم را متناسب سازیم.

26- نحوه قطع کردن کلام کسی واعتراض مودبانه را یاد بگیرید.برای این کار می توانید از عبارت های زیر استفاده کنید.

Can I just say something here?

Can I stop you there for a moment?

Can I just butt in for a second?

Can I just mention something?

Can I just add something here?

Do you mind if I come in here?

 

Before you move on, I’d like to say something.

Before you go on, I’d like to say something.

.Excuse me for interrupting but….

Excuse me for butting in but….

27- آرام تر وعمیق تر صحبت کنید.

مطالعات نشان می دهد کسانی که تن صدای عمیق تری دارند باقدرت تر نشان می دهند.به خصوص این برای مردان کاملا صدق می کند.این مسئله بسیار اهمیت دارد اگر شما می خواهید درمقابل جمع صحبت کنید.

28- به اشعاریا آهنگ های رپگوش دهید وهمراه با آن ها بخوانید تا بتوانید ریتم زبان انگلیسی را تمرین کنید.

limerick شعرهای کوتاه،خنده دار و قافیه داری هستند که واقعا در این زمینه مفید می باشند.ونشان می دهد که چطور انگلیسی زبانی است که تاکیدهای منظمی دارد وما چطور از فرم های ضعیف استفاده می کنیم.

29- حرف های نداexclamation را یاد بگیرید.

حرف های ندا،صداهای کوتاه،کلمه یا عباراتی هستند که به طور ناگهانی استفاده می شوند تا یک احساسی را بیان کنند.مانند wow که تعجب را نشان می دهد.

30- تفسیرکردنپارافریز کردنرا یاد بگیرید.

تفسیر کردن زمانی اتفاق می افتد که ما چیزی را که گفته ایم برای اینکه برای شنونده واضح تر کنیم تکرار می کنیم یا زمانی که ما چیزی را که دیگران گفته اند تکرار می کنیم.

31- از فرم اختصار استفاده کنید.

مثلا به جای این که بگویید should not”” از” shouldn’t ” استفاده کنید.کدام یک آسان تر است؟ استفاده از فرم اختصاری صحبت های شما را کارآمد تر می کند ودر زمان وانرژی شما صرفه جویی می کند.

در سی و دو روز آینده،پانزده دقیقه از روز را صرف یکی از این راهنمایی ها کنید.من مطمئن هستم که شما به پیشرفت بزرگی دست پیدا خواهید کرد.

شاید روزی شما هم مانند مسی بازیکن فوتبال بتوانید انگلیسی صحبت کنید.

موفق باشید.

معرفی بهترین منابع کتاب+نرم افزار+وب سایت آزمون آیلتس برای کسب نمره +۷


اگر می خواهید در آزمون آیلتس نمره ای بیشتر از ۷ کسب کنید حتما این پست را بخوانید. در این پست بهترین کتاب ها، بهترین نرم افزارها یا اپلیکیشن های گوشی موبایل و بهترین وب سایت ها برای یادگیری تکنیک های آیلتس و بطور کلی زبان انگلیسی مورد نیاز برای کسب نمره عالی در این آزمون را به شما معرفی می کنیم.

این منابع بر اساس تجربیات موسسات خارجی معتبر برگزار کننده آزمون IELTS معرفی شده اند. منابعی چونIHABERDEEN, MAGOOSH و خود وب سایت سازمان برگزار کننده آیلتس یعنی Britishcouncil. ضمنا نظر تنی از اساتید باتجربه زبان انگلیسی داخل کشور را نیز جویا شده ایم. در واقع این منابع بهترین منابع برای آمادگی آزمون آیلتس انگلیسی هستند. قبل از اینها هم فرض می کنیم که می دانید تفاوت آزمون آیلتس و تافل چیست؟

نکته بسیار مهم قبل از آمادگی آزمون آیلتس: برای موفقیت در آزمون آیلتس شما باید زبان عمومی خود را در ابتدا تقویت کنید چون آیلتس چیزی نیست جز همان زبان عمومی یا آکادمیک بعلاوه چند تکنیک آزمون. پس منابع معرفی شده زیر عمدتا جهت تقویت تکنیک های آزمون هستند. برای تقویت عمومی زبان خود از این بسته های آموزشی کاملا مطالعه شده و علمی استفاده کنید هیچ نیازی به کلاس ندارید

۱- بهترین وب سایت های آموزش آیلتس

وب سایت های آنلاین معمولا بعنوان مکملی در آموزش آزمون های زبان های خارجی استفاده می شوند نه منبع اصلی. ضمنا عمده وب سایت های معتبر آموزش آیلتس یا تافل، رایگان نیستند و مجبورید مقداری هزینه آزمون آیلتس را برای استفاده بپردازید. ضمنا این وب سایت ها ممکن است یکپارچگی و انسجام لازم برای آموزش را بدلیل نبود تحقیقات کافی نداشته باشند. بهرحال این وب سایت ها طبق تجربیات مختلف بهترین وب سایت های آموزش آیلتس هستند:

موسسه زبان سفیر گفتمان

آزمون آزمایشی آیلتس هر ماه دو بار به صورت کاملا شبیه سازی شده از آزمون IELTS، با در نظر گرفتن تمام مراحل آزمون (شامل پر کردن پاسخنامه ها، دستور العمل های روز آزمون، شماره داوطلبی و جزئیات دیگر) برگزار می شوند تا امکان سنجش نمرات IELTS در آزمون بین المللی را بدون دردسرهای ثبت نام آزمون رسمی و با هزینه ای بسیار کم فراهم نماید.

 وب سایت رسمی IELTS

 این وب سایت در واقع وب سایت رسمی آزمون آیلتس است و منبعی عالی برای آشنا کردن خودتان با نحوه برگزاری امتحان می باشد. آزمون های آزمایشی متعدد و مفیدی در این وب سایت وجود دارد، از نمونه سوالات آزمون هرچند قدیمی، نحوه ثبت نام در آزمون، نحوه پیدا کردن یک مرکز آزمون یا Test center و …

 وب سایت آیلتس سیمون

این وب سایت توسط یکی از کارمندان سابق موسسه برگزار کننده آیلتس اداره می شود و نکات خوبی برای موفقیت بیشتر در آزمون آیلتس در اختیار شما قرار می دهد. بصورت روزانه آپدیت می شود و هر روز یک درس برای یادگیری قرار می دهد. تعدادی از منابع موجود در آن رایگان هستند و تعدادی هم نه! می توانید در بخش subscribe ایمیل خود را وارد کنید تا دروس را بصورت روزانه به ایمیل شما بفرستد. سایت جذابی است.

آدرس وب سایت آیلتس سیمون

 وب سایت آیلتس بادی

این وب سایت عمدتا بر جنبه Vocabulary و Grammar آزمون آیلتس می پردازد. جنبه لغت دانی و واژه های آزمون آیلتس و یادگیری گرامر آن در هر چهاربخش آزمون بسیار مفید است. بسیاری از موضوعات موجود در این وب سایت قابل دانلود کردن می باشند.

آدرس وب سایت آیلتس بادی

 کانال یوتیوب آیلتس لیز

اگر کاربری هستید که بصورت تصویری بهتری می آموزید، پس این کانال برای شما مفیدتر است. آموزش هایی که در این کانال ارائه می شوند در باره تکنیک های عمومی در آیلتس هستند هرچند از پختگی کامل برخوردار نبوده و بیش از حد ایده آل گرایانه هستند! ضمنا ممکن است بخواهید بدانید که بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی چیست؟

آدرس کانال یوتیوب آیلتس لیز

 وب سایت IH London blog

این وب سایت توسط یک موسسه معتبر آموزش آیلتس در انگلستان اداره می شود و نکاتی که مطرح می شود بسیار دقیق می باشند. آموزش ها در این وب سایت نسبت به چهار وب سایت بالا مختصرتر و دقیق تر می باشند هر چند باید هزینه آنها را هم پرداخت کنید.

آدرس وب سایت IH London blog

۲- بهترین نرم افزارها و اپلیکیشن های موبایل برای آمادگی و کسب نمره عالی در آزمون آیلتس

نرم افزارها و اپلیکیشن ها بهترین راه یادگیری زبان های خارجی هستند. به این علت که حواس بیشتری از شما را درگیر می کنند و با ترکیب فیلم، اشکال و صدا، ماندگاری مطالب را در ذهن شما به شکل چشم گیری افزایش می دهند. با ترکیبی از نرم افزارها و کتاب ها هیچ نیازی به کلاس های حضوری برای آمادگی آزمون آیلتس نخواهید داشت و می توانید براحتی نمره بالایی در این آزمون کسب کنید!

نرم افزار آموزش زبان انگلیسی Ielts Complete آیلتس

این بسته آموزشی ، جزء مجموعه ای جدید جهت آماده سازی داوطلبان آزمون «آیلتس» می باشد‏.‏ به بهترین شکل ممکن، تمرینات کلاسی امروزی را با موضوعات جوان پسند و جذاب ‏‏مهیج‏‏ ترکیب می نماید‏.‏ به گونه ای طراحی شده که «تفکر پرسش گر» را برای آزمون «آیلتس» به داوطلبان معرفی می کند‏.‏ راهکارها و مهارت هایی عرضه می کند که دانشجویان را در مسیر کسب بالاترین امتیاز در تمام قسمت های آزمون، راهنمایی خواهد نمود‏.‏

  • قابلیت آپدیت روزانه
  • ایجاد فضای کلاس مجازی
  • نمودار آماری از میزان پیشرفت
  • آموزش از طریق فیلم های مرتبط با دروس

خرید نسخه کامل این نرم افزار جامع که بر اساس بهترین کتب آموزش آیلتس طراحی شده است.

اپلیکیشن گوشی موبایل British Radiosاندروید و ios

اپلیکیشن های موبایل معمولا فقط زمان یادگیری شما را افزایش می دهند چون تحقیق شده و با دقت طراحی نشده اند ولی این اپلیکیشن یکی از بهترین اپلیکیشن هاست که شما را با موضوعات متنوعی که در بخش های ۴ گانه آزمون آیلتس مطرح می شود آشنا می کند. فقط کافی است که به کلیپ های صوتی آن گوش کنید آن هم در زمانی که بیکار هستید !

لینک دانلود برای اندروید

لینک دانلود برای آیفون ios

سایر نرم افزارهای آموزش آیلتس

در حال حاضر بهترین نرم افزارهای آموزش آیلتس همین هایی هستند که در این آدرس می بینید و نمی توان به سایر نرم افزارها اطمینان کرد آن هم در زمینه آزمون مهمی همچون آیلتس. ولی می توانید بصورت عمومی از متریال ها یا نرم افزارهای معتبر استفاده کنید تا خود بخود آمادگی تان برای آزمون آیلتس هم افزایش یابد و بعد به کمک کتاب های زیر، با تکنیک های آزمون آشنا شوید.

اگر باز هم به نتیجه ای نرسیدید حتما این پست را بخوانید: ۵ تا از بهترین نرم افزارها و اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی کدامند؟

۳- بهترین کتاب ها برای آمادگی آزمون آیلتس

کتاب ها در کنار نرم افزار بهترین متریال ها برای یادگیری زبان انگلیسی هستند و در آزمون آیلتس هم همینطور هست.

کتاب official IELTS Practice Materials  ۱ and 2 نمونه سوالات آزمون

مسلما یکی از بهترین کتاب های موجود برای آمادگی آزمون آیلتس می باشد که توسط موسسه معتبر British council Cambridge استرالیا منتشر شده است و از نوع نمونه سوالات آزمون آیلتس می باشد.

کتاب The Official Cambridge Guide to IELTS نمونه سوالات آزمون

این کتاب توسط Cambridge University Press منتشر شده است و بهترین راهنما برای معرفی ساختار آزمون آیلتس و نمونه سوالات می باشد.

کتاب Kaplan IELTS Premier with 8 Practice Tests ویرایش سوم استراتژی ها و تکنیک های آزمون آیلتس

کسانی که در آزمون آیلتس نمره بالایی کسب کرده اند قطعا با کتاب معروف به کاپلان آشنایی دارند. کتابی که سطحی بالاتر از متوسط را ارائه می کند و تکنیک های بسیار کاربردی در زمینه های چهارگانه شنیداری، و… در آیلتس به شما ارائه می کند.

کتاب The Official Cambridge Guide to IELTS تکنیک های آزمون آیتلس

این کتاب هم مانند کتاب کاپلان تکنیک هایی بسیار کاربردی برای کسب نمره بهتر در آزمون آیلتس ارائه می کند و دست کمی از کاپلان ندارد. انتشارات Cambridge University Press بیشترین تلاش خود را کرده است که کتابی بی نقص در این مورد ارائه کند.

کدام موسسه زبان بهتر است؟


کدام موسسه زبان بهتر است؟

به عنوان مدرس زبان انگلیسی، بارها و بارها این سوال از من پرسیده شده که کدام موسسه زبان  بهتر است. و از آنجایی که من باور دارم در یادگیری هر رشته‌ای، بیش از هرچیز، علاقه، تلاش و پشتکار شما اهمیت داره، بنابراین بیشتر از اینکه نام موسسه مهم باشه خود شما مهمین.

از طرفی یک نظر قطعی برای تمامی موسسات نمی‌توان داد، از آنجایی که تمامی آموزشگاه‌ها مدیریت متفاوت و مدرسین خوب، متوسط و شاید نه چندان خوب را با توجه به سلیقه‌ی ما دارند.

به نظر من، موسسه‌ای را انتخاب کنید که

  1. مجبور به طی کردنمسیر طولانینباشید.
  2. اگر موسسه‌ی تازه کاری نیست، اما نسبتاخلوتاست، بنابراین شاید یک جای کار می‌لنگد.
  3. موسساتبنام،‌ همچون سفیر، کیش، هرمس، سفیر+ و … همگی در تلاش برای ارائه بهترین‌ها هستند بنابراین هر کدام از این‌ها نقاط ضعف و قدرت خودشون را دارند و لزوما برتری به یکدیگر ندارند. وسواس زیادی برای این موسسات اگر در نزدیکی محل سکونت یا کار شما هستند به خرج ندهید.
  4. کتاب‌های آموزشی موسسات متفاوت است اما لزوما دلیل برتری شیوه‌ی آموزش نیست. اما در صورتی که این نکته براتون مهمه شاید بد نباشه بدونید که کتاب‌های آموزشیtouchstoneدر سال‌های اخیر به عنوان برترین کتاب آموزش زبان در سطح جهان شناخته شده است.
  5. تجربه‌ی دوستان و آشنایان گاهی کمک کننده است و گاهی گیج کننده، بهتر استخودتون تجربهکنید.
  6. پشتکارشما مهمترین نکته برای موفقیت شما خواهد بود بدون شک.

موفق باشید.

موسسات برتر آموزش زبان انگلیسی در تهران


موسسه زبان سفیر گفتمان

برای شما زبان آموزانی که قصد دارید زبان عمومی را یاد بگیرید یا برای تافل و آیلتس آمادگی اولیه پیدا کنید یا زبان انگلیسی را در حد عمومی بخواهید، اما در عین حال انتظار قیمت وکیفیت متناسب دارید، موسسه زبان سفیر گفتمان گزینه خوبی است.

  • داشتن شعب مختلف در سراسر ایران
  • داشتن اعتبار ملی: گواهینامه بین المللی ISO 9001 در مدیریت کیفیت، گواهینامه بین المللی ISO 10002 در رسیدگی به شکایات مشتریان، گواهینامه بین المللی ISO IWA2 در مدیریت کیفیت آموزش، نمایندگی رسمی آکادمی مدرسین آکسفورد (OTA) تحت نظر انتشارات دانشگاه آکسفورد OUP
  • تنوع در برنامه های آموزشی
  • قیمت های کاملا مناسب با کیفیت آموزش

موسسه زبان سفیر گفتمان برنامه های متنوعی جهت سنین  مختلف (دختر و پسر) ارائه می کند. افراد مختلفی با اهداف مختلف وارد این موسسه می شوند که برای توسعه تجربه شما سودمند است. این موسسه برای شما که می خواهید نمره بالایی در آیلتس یا تافل کسب کنید خیلی سودمند نیست ولی کسانی که قصد دارند انگلیسی را برای زندگی روزمره یاد بگیرند مناسب است.

وبسایت موسسه زبان سفیر گفتمان

آموزش تافل و آیلتس کلاس زبان انگلیسی, موسسه زبان Mina Heidari

بسیاری از زبان آموزان مبتدی تا پیشرفته از ما سوال می کنند که چه موسسه ای کلاس های آموزش زبان انگلیسی بهتری دارد؟ (هزینه و کیفیت). در این پست قصد داریم ۵ تا از موسسات باکیفیت آموزش زبان انگلیسی در تهران و شعبه های آنها در دیگر شهر ها را معرفی کنیم که هم در زمینه انگلیسی عمومی و هم در زمینه آزمون های تافل و آیلتس، سطح بالاتری دارند. با چرب زبان همراه باشید.

شکی نیست که شهرهای بزرگی همچون تهران، اصفهان، شیراز و مشهد از بهترین مقصدهای بسیاری از زبان آموزان است که به قصد یادگیری زبان انگلیسی به دلایل مختلف (کار، تحصیل، توریستی و …) به این شهرها می روند. علت عمدتا محیط بهتر و اساتیدی ست که بسیاری از آنها در کشورهای انگلیسی زبان درس خوانده اند و بعضا حتی انگلیسی زبان مادری آنهاست.

برای اینکه بتوانیم یک موسسه را به درستی بسنجیم و بگوییم کدام کلاس آموزش زبان انگلیسی بهتر است چند معیار را باید مدنظر قرار دهیم:

  • کیفیت تدریس اساتید
  • تجهیزات و محیط با کیفیت (سرگرمی همراه با یادگیری، روش های نوین و ..)
  • کیفیت امتحاناتی که در موسسه برگزار می شود
  • نحوه کار کردن writing و Reading چون Listening و Speaking در همه کلاس های اموزش زبان تدریس می شود
  • سنجش هزینه ها نسبت که کیفیت تدریس
  • اعتبار موسسه آموزشی در مجامع ملی و بین المللی

به این موضوع دقت کنید، موسسه زبانی برای شما مناسب است که در جهت هدف شما حرکت کند، تافل ؟ آیلتس؟ تحصیل؟ سفر؟ کار؟ قیمت؟

در اینجا با توجه به معیارهای ذکر شده، ما ۴ موسسه آموزش زبان انگلیسی را به شما معرفی می کنیم، اما؟

این نظر و تجربه ماست، ممکن است شما تجربه متفاوتی داشته باشید و حتما در بخش نظرات ما را در تکمیل این لیست یاری کنید. و این نکته را هم متذکر می شویم که اگر در یادگیری زبان انگلیسی تلاش و تمرین زیاد نکنید، هیچ موسسه ای برای شما سودمند نیست!

موسسه زبان ایران اروپا

این موسسه یکی از مراکز معتبر آموزش زبان انگلیسی در غرب تهران است. موسسه زبان ایران اروپا که در سال ۱۳۸۸ تاسیس گردید به عنوان یکی از بزرگترین مراکز آموزش زبان در غرب تهران ارایه کننده دوره های آموزشی زبان انگلیسی با تاکید بر پیشرفت در مهارت مکالمه زبان انگلیسی و آمادگی امتحانات بین المللی به صورت گروهی، نیمه گروهی و خصوصی به افراد حقیقی و سازمانها با بالاترین کیفیت می باشد. اساتید مجرب و با انگیزه، توجه خاص به سیستم و کیفیت آموزشی، امکانات و محیط آموزشی مناسب، رده های متفاوت سنی و ارائه مدارک رسمی در پایان دوره های خاص و کارکرد تخصصی و صرف بر روی زبان انگلیسی بر خلاف سایر رقبا را می توان از جمله فاکتور هایی برشمرد که موسسه بزرگ زبان ایران اروپا را از دیگر موسسات متمایز می سازد.

  • اساتید باتجربه مفید
  • هزینه های مناسب
  • اعتبار مناسب بین المللی با دارا بودن گواهینامه های متعدد کیفیت آموزش
  • تدریس تخصصی زبان انگلیسی (با تاکید بر مکالمه(

یکی از مشکلات برای هنرجویان برای نام نویسی در این موسسه، کمبود شعب است (تنها دو شعبه در غرب تهران(

آدرس وب سایت موسسه ایران اروپا

موسسه آموزش زبان انگلیسی امیربهادر

موسسه امیربهادر یکی از معتبرترین موسسات آموزش زبان انگلیسی در تهران است که در شهرستان ها شعبه ندارد. کیفیت آموزش بدلیل بهره گیری از دو موضوع مطلوب است:

  • اساتید باتجربه و بعضا (Native) بومی
  • Lab های تایید شده توسط Ets موسسه آمریکایی برگزار کننده آزمون های بین المللی تافل
  • قیمت متناسب کلاس ها با خدماتی که دریافت می کنید
  • بدلیل برگزاری آزمون Toefl در همین موسسه، با محل برگزاری، قبل از آزمون آشنا خواهید شد
  • مکان مناسب (چهارراه ولیعصر)

این موسسه طبق تجربه شخصی خود بنده (آزمون تافل رو اونجا دادم) جزو موسسات خوب تهران است. بلحاظ آموزش زبان عمومی هم شما را بگونه ای آموزش می دهند که با محیط های آکادمیک (دانشگاهی) بتوانید ارتباط برقرار کنید. اما خب قاعدتا این موسسه هم ضعف های خاص خود را دارد.

از جمله اینکه هزینه بعضی از کلاس ها بیشتر از سایر موسسات است (قیمت ها را در سایت شان مقایسه کنید با بقیه موسسات آموزش زبان) و یا اینکه در این موسسه، زبان را با لهجه آمریکایی و با اصول تافل انگلیسی به شما آموزش می دهند. این موضوع برای کسانی که قرار است آزمون آیلتس شرکت کنند یا در کشورهایی مثل بریتانیا، استرالیا زندگی کنند ممکن است کمی مشکل ایجاد کند. یا اینکه این موسسه شعبه دیگری در شهرستان ها یا تهران ندارد. یا اینکه… شما بگویید!

آدرس سایت موسسه آموزش زبان انگلیسی امیربهادر

حتما این مقاله مختصر را بخوانید: بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی طبق تحقیقات جدید چیست؟

موسسه آموزش زبان آفرینش

از بسیاری از دوستان که در این موسسه آموزش دیده اند و نظراتی که مردم در فضای مجازی منتشر کرده اند و مشاهدات انجام شده، باید گفت که این موسسه اگر بهترین موسسه نباشد، چیزی از بهترین موسسات آموزش زبان انگلیسی کم ندارد، خصوصا در زمینه آزمون IELTS.

  • دارای اعتبار بین المللی (مرکز برگزاری آزمون آیلتس)
  • آزمون های پایان ترم منظم و باکیفیت
  • اساتید ممتاز: خانه آیلتس آفرینش به عنوان تنها مرکز تخصصی برگزاری دوره های IELTS در کشور ایران، شرایط بسیار سختگیرانه و در عین حال علمی را برای استخدام اساتید خود در نظر گرفته است تا بتواند در بالاترین سطح علمی در میان مؤسسات آموزش زبان انگلیسی ایران قرار گیرد. کسب عنوان تنها برگزیده و مقام اول کنفرانس برند و آموزش در ایران نیز دلیلی بر صحت این ادعا میباشد.
  • منابع آموزشی: منابع آموزشی مورد تدریس در آفرینش، تماماً با نظر و همفکری اعضای هیأت علمی آفرینش متشکل از اساتید نخبه آیلتس و ممتحین آزمون رسمی IELTS و پس از سالها تجربه تخصصی این مرکز مشخص میشوند. بنابراین در آفرینش گزینه ای تحت عنوان تدریس سلیقه ای اساتید وجود ندارد! به این معنی که با وجود از پیش مشخص بودن سیلابس دقیق و منابع آموزشی توسط تیم مدیریت آموزشی آفرینش، هریک از اساتید روش تدریس و نحوه اجرای مختص به خود را دارند. جهت مطالعه شرح دقیق این چرخه، میتوانید فلوچارت نحوه جذب و ارزیابی اساتید آفرینش را در این صفحه مشاهده نمایید.
  • برگزاری کلاس های خصوصی مقدماتی تا پیشرفته
  • محیط مناسب و مجهز

این موسسه هم مانند بسیاری از موسسات حرفه ای دیگر، هزینه کلاس های متوسط رو به بالایی دارد. هر دو شعبه موسسه زبان آفرینش (جردن و سعادت آباد تهران) قیمت های یکسانی ارائه می کنند که جدول قیمت آن در زیر آمده است.

اما این را هم باید گفت که قبل از انتخاب این موسسه باید به این نکته فکر کنید که بعدا قرار است به چه کشوری مسافرت، مهاجرت یا برای تحصیل بروید. چون در این آموزشگاه انگلیسی با روش و لهجه IELTS بریتیش به شما آموزش داده می شود. ضمنا اگر می خواهید زبان را با سرگرمی و آرام آرام یاد بگیرید، این موسسه برای شما مناسب نیست چون ممکن است بسیاری از دروس را یاد نگیرید و فقط وقت خود را تلف کنید.

آدرس وبسایت  موسسه زبان آفرینش

هزینه کلاس های آموزش زبان را ندارید؟ وقت کلاس رفتن را ندارید؟ دوست دارید یک درس را چندین بار مرور کنید؟ با بهترین نرم افزارهای آموزش زبان انگلیسی ما، در کمتر از ۳ ماه به سطح متوسطه تا حرفه ای می رسید.

کانون زبان ایران

خب احتمالا همه شما نام کانون زبان ایران را شنیده اید.کانون زبان ایران زیر نظر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مدیریت می شود. این موسسه آموزش زبان انگلیسی، دوره های متنوع تری را نسبت به دو موسسه بالا ارائه می دهد:

  • تنوع برگزاری دوره های آموزش زبان انگلیسی (JCE, SCE, Cambridge و …)
  • برگزاری دوره های آموزش زبان عربی، فرانسه آلمانی و …
  • قیمت مناسب کلاس های برگزار شده
  • آزمون های منظم
  • داشتن شعبه در بسیاری از استان های کشور

کانون زبان ایران در شیراز

شعب این مرکز آموزش: استان آذربایجان شرقی استان آذربایجان غربی استان اردبیل استان اصفهان استان البرز استان ایلام استان بوشهراستان تهران استان چهارمحال و بختیاری استان خراسان جنوبی  استان خراسان رضوی استان خراسان شمالی استان خوزستان استان زنجان استان سمنان استان سیستان و بلوچستان استان فارس استان قزوین استان قماستان کردستان – کهگیلویه و بویر احمد  استان کرمان استان کرمانشاه استان گلستان استان گیلان استان لرستان استان مازندران استان مرکزی استان هرمزگان استان همدان استان یزد

و اما باید گفت که در کانون زبان ایران، به دلیل عمومی تر بودن، کلاس ها معمولا شلوغ تر بوده، کیفیت تجهیزات به اندازه جمعیت پاسخگو نیست. از طرف دیگر آزمون های حرفه ای مثل تافل و آیلتس را آنگونه که دو موسسه بالا آموزش می دهند، به شما نخواهد آموخت.

وبسایت کانون زبان ایران

اما؟

این حاصل تجارب چند نفر زبان آموز و مدرس است، قطعا شما تجارب بیشتری در این زمینه دارید. در بخش نظرات، آموزشگاه های بیشتری به ما معرفی کنید یا در مورد موسسات ذکر شده نظرات خود را مطرح کنید.

این پست هم برای شما احتمالا جالب است که تفاوت تافل و آیلتس به زبان ساده چیست و کدامیک را انتخاب کنم؟

آموزش زبان انگلیسی با رویکرد انگلیسی محض

یکی از مستقیم ترین روش های آموزش زبان، رویکرد انگلیسی محض است. در این روش به هیچ عنوان، آموزش دهنده و فراگیر، هیچ کدام نباید به زبان دیگری غیر از انگلیسی صحبت کنند. یادگیری لغت باید در اولین مرحله این روش قرار گیرد زیرا اهداف بصری را پوشش می دهد. مادامی که فراگیر، لغات را فرا می گیرد، آموزش دهنده می بایست، بکارگیری لغات را در جملات به شکل کاربردی آموزش دهد. در این روش بهتر است حداقل تمرکز بر روی گرامر باشد و در اصل تمرکز بر فراگیری کاربرد لغات باشد.

در پایان هر جلسه از فراگیران سوالاتی پرسیده می شود تا به توانایی کاربرد لغاتی که فرا گرفته شده بپردازند.

مخاطبین:

این روش برای افرادی کاربرد بیشتری دارد که به زبان غیر از انگلیسی در کلاس صحبت نمیکنند.