وبلاگ زبان آموزان

یادگیری آسان زبان انگلیسی

وبلاگ زبان آموزان

یادگیری آسان زبان انگلیسی

آزمون TOEFL

آزمون TOEFL iBT چیست؟

آزمون TOEFL iBT توانایی شما را برای استفاده و درک زبان انگلیسی در سطح دانشگاه می سنجد و همچنین قابلیت شما را در ترکیب مهارت های خواندن، گوش دادن، صحبت کردن و نوشتن برای انجام کارهای آموزشی ارزیابی می کند.

محتوای تست

 آزمون TOEFL iBT به زبان انگلیسی و از طریق اینترنت ارائه می شود. در این آزمون چهار  بخش (خواندن، گوش دادن، صحبت کردن و نوشتن) وجود دارد که در مجموع حدود چهار  ساعت و نیم طول می کشد. در طول آزمون، از شما خواسته می شود تا task هایی را انجام دهید که مهارت های ارتباطی انگلیسی تان را ترکیب می کند، که در زیر نمونه هایی از این سوال ها را مشاهده می کنید:

برای پاسخ به یک سوال بخوانید، گوش کنید و سپس صحبت کنید.

برای پاسخ به یک سوال گوش دهید و سپس صحبت کنید.

برای پاسخ به یک سوال بخوانید، گوش کنید و سپس بنویسید.

نمرات آزمون

نمرات شما بر اساس عملکردتان در سوالات آزمون است. شما باید حداقل 1 سوال را در بخش خواندن و شنیداری پاسخ دهید، حداقل 1 مقاله بنویسید و حداقل 1 task گفتاری را برای دریافت نمره رسمی تکمیل کنید. برای آزمون TOEFL iBT که از طریق اینترنت انجام می شود، 4 نمره بخش بندی و یک نمره کل دریافت خواهید کرد:

بخش خواندن و درک مطلب 0-30 نمره

بخش شنیداری 0-30 نمره

بخش گفتاری 0-30 نمره

بخش نوشتاری 0-30 نمره

نمره کل: 0-120

علاوه بر نمرات شما، گزارش نمره تان نیز شامل بازخورد عملکرد است که بازتابی از سطح عملکرد شما و توصیف نوع وظایفی است که آزمون دهندگان را در محدوده نمره گزارش شده می توانند معمولا انجام دهند. در آزمون TOEFL نمره قبولی یا مردودی وجود ندارد. موسسات و واحدهای آموزش عالی نمره مورد نیازشان را تعیین می کنند. نمرات TOEFL به مدت 2 سال پس از تاریخ آزمون معتبر است و هیچ محدودیتی برای تعداد دفعات شرکت در آزمون وجود ندارد، اما نمی توانید بیش از یک بار در یک دوره 12 روزه در آزمون شرکت کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.