وبلاگ زبان آموزان

یادگیری آسان زبان انگلیسی

وبلاگ زبان آموزان

یادگیری آسان زبان انگلیسی

کتاب های تاچ استون Touchstone Second Edition

«ساده برای آموزش و یادگیری؛ متنوع در روش های آموزشی.» این ها جملاتی هستند که انتشارات دانشگاه کمبریج برای توصیف کتاب تاچ استون که در سال ۲۰۰۵ منتشر شد، استفاده کرده بود.

«انعطاف بیشتر، سیستم دوگانه هایبرید، یادگیری بیشتر». در سال ۲۰۱۴ نسخه دوم و به روز شده ی این کتاب تحت عنوان “Touchstone Second Edition” توسط مایکل مک کارتی ، جین مک کارتن و هلن سندی فورد تالیف و توسط انتشارات دانشگاه کمبریج چاپ و منتشر شد.

تاچ استون کتابی است نوآور در ۴ سطح که برای رده سنی بزرگسالان طراحی شده تا زبان آموزان را از سطح ابتدایی (Elementary) تا پایان سطح متوسط (Upper Intermediate) همراهی کند (CEFR A1-B2).

با تحقیقات فراوانی که در بخش زبان انگلیسی دانشگاه کمبریج انجام شده، تاچ استون به گونه ای طراحی شده که زبان آموزان را در معرض زبان و مکالمات واقعی و روزمره قرارمی دهد و توانایی ایجاد مکالمات متنوع را همراه با اعتماد به نفس در  اختیارشان می گذارد.

تاچ استون همانطور که گفته شد برای محیطی هایبرید تهیه شده، که در اینجا منظور از هایبرید فضایی دارای دو مؤلفه اصلی شامل فضای آموزشی کلاسی و فضای آموزشی آنلاین به عنوان مکمل محیط نخست است. باید خاطرنشان کرد که وجود محیط آنلاین برای پشتیبانی هر چه بیشتر آموزش درون کلاسی یکی از بارزترین نکات کتاب تاچ استون است چرا که این امکان را به زبان آموز می دهد که پس از دریافت اطلاعات و دروس در فضای کلاسی در فضای خارج از کلاس اقدام به سنجش ، یادگیری و اصلاح توانایی های خود در محیطی کاملا مجهز به تکنولوژی روز اقدام کند.

کتاب های تاچ استون دارای ۴ سطح آموزشی هستند  که توسط اعداد و رنگها به شرح زیر کدبندی شده اند:

  • کتاب قرمز تحت عنوان Touchstone second edition 1 که برای سطح ابتدایی (Elementary) طراحی شده است.
  • کتاب آبی تحت عنوان Touchstone second edition 2 که برای سطح پیش از متوسط (Pre-intermediate) طراحی شده است.
  • کتاب سبز تحت عنوان Touchstone second edition 3 که برای سطح متوسط (Intermediate) طراحی شده است.
  • کتاب بنفش تحت عنوان Touchstone second edition 4 که برای سطح بالاتر از متوسط (Upper-intermediate) طراحی شده است.

هر کدام از کتاب های تاچ استون شامل ۱۲ فصل (12 units) می باشد که هر فصل شامل ۴ درس (4 lessons) است. در موسسه زبان سفیر گفتمان در هر ترم آموزشی ۳ فصل از کتاب تاچ استون پوشش داده می شود.

هر فصل شامل بخش ها و دروس گوناگون است که قسمت های مختلف مورد یاگیری زبان آموزان را هدف آموزش، اصلاح و ارتقا قرار می دهد. چهار درس موجود در هر فصل تحت عناوین درس A تا درس D به شرح زیر دارای این ویژگی های آموزشی هستند:

Lesson A: آشنایی با موضوع کلی فصل و ارائه کامات اولیه مناسب فصل و از همه مهم تر معرفی و آموزش اولین دستور زبان مربوط به موضوع فصل که به طور معمول شامل دستورهای زبانی ساختاری است.

Lesson B: معرفی لغات بیشتر و همچنین دومین دستور زبان مربوط به فصل که شامل موارد ساختاری جزیی تر است.

Lesson C: به طور قطع می توان گفت که مهم ترین بخش هر فصل این درس است چرا که فضایی ایجاد می کند که طی آن زبان آموزان در می یابند که دستورزبان های دروس قبلی را به چه نحوی در ادغام با کلمات مختلف و اصطلاحات در یک مکالمه مؤثر به کار ببرند. همچنین در این درس بخش هایی در نظر گرفته شده که توانایی ایجاد مکالمات روزمره را از طریق تمرین های کلاسی به زبان آموزان می دهد.

Lesson D: این درس از دو بخش اصلی خواندن (Reading) و نوشتن (Writing) تشکیل شده که هدف گذاری آنها برای آن است که توانایی تشخیص و استفاده از دستور زبان ها و کلمات سه درس قبل را در متون و نوشته ها تقویت کنند.

از ویژگی های خاص دیگر این کتاب می توان موارد زیر را نام برد:

  • Extra Grammar practice: تمرینات بیشتر در انتهای کتاب که برای افزایش توجه زبان آموزان بر نکات کلیدی دستور زبان هر درس و هر فصل آماده شده است.
  • Common Error Information: بخشی که بر اساس تحقیقات گسترده ی بخش آموزش زبان دانشگاه کمبریج و بخش زبان انگلیسی این دانشگاه طراحی شده تا زبان آموزان را در مورد خطاهای معمول در حین یادگیری زبان آگاه کند.
  • Sounds right: تمرینات و فعالیت های بیشتر برای بهبود تلفظ که در پایان کتاب با توجه به سطح و نیاز های آموزشی زبان آموزان آماده شده است.

در نهایت این ویژگی های بارز و منحصربه فرد بود که باعث شد طی تحقیقات گسترده که توسط گروه آموزشی موسسه زبان سفیر گفتمان انجام شد، کتاب Touchstone second edition به عنوان کتاب آموزشی این موسسه برگزیده شود و همچنین در راستای محقق کردن سیستم هایبرید این کتاب،موسسه زبان سفیر گفتمان اقدام به تولید محتوای دیجیتال مورد نیاز این کتاب کرده و آنها را به صورت آنلاین در اختیار زبان آموزان خود قرار می دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.